Els últims anys hem estat testimonis del boom de l’espectacle televisiu: l’anomenada telebasura només crea programes que giren al voltat del morbo. Però ara sembla ser que l’entertainment ha traspassat la línia i, tot d’un salt, ha deixat enrere la petita pantalla per traslladarar-se al món real.
L’empresa belga de publicitat So Nice ha engegat una campanya a través de la xarxa perquè els internautes els ajudin a triar quin dels seus empleats han de fer fora, segons ells, per culpa de l’actual crisi econòmica. El sistema és molt senzill. A través de la pàgina web es poden visualitzar els perfils dels set empleats “nominats”, set nois i una noia. A l’espai que tenen assignat els treballadors es poden llegir els motius pels quals volen quedar-se a l’empresa. D’aquesta manera, els internautes coneixen les seves virtuts i defectes i disposen de la “capacitat” necessària per votar.
Com era d’esperar, les crítiques no han trigat gaire a sortir a la llum ja que molts ho consideren una pràctica cínica i sense cap mena de fonament. Sigui com sigui, caldrà veure quins són els efectes reals de les “nominacions” i, és clar, si no és tot un simple muntatge de l’empresa de publicitat.
1 comentario:
xD, q fuerte! Me imagino la cena de Navidad de la empresa, que tensión! Con la publicidad que se van a hacer con esto quizá no han de despedir a demasiados
Publicar un comentario