jueves, 6 de noviembre de 2008

Un sueño hecho realidad


Durante la última campaña electoral estadounidense, todos los diarios habidos y por haber han llenado páginas y páginas gracias al fenómeno Barack Obama.



El “mensaje del cambio” impulsado por el entonces candidato demócrata negro a la Casa Blanca ha cruzado el charco bajo la sombra de un hecho muy inusual: es negro. Pero ahora, el entonces candidato, se ha convertido en el Presidente.

Según afirman expertos y medios de comunicación, este 4 de noviembre de 2008 ha sido un día histórico porque por primera vez los Estados Unidos de América eligen a un negro como el máximo responsable de un país, por no decir del mundo. Todo un logro, ciertamente.

No me gustaría caer en banalidades, entiendo que es un pequeño paso para el hombre y un gran salto para la humanidad... pero lo que realmente será un hito histórico (al menos para mí) será cuando el color de la piel de un candidato no se convierta en la noticia del año.



3 comentarios:

13ob dijo...

A ver si por dentro es negro también...

@SergiCabeza dijo...

Me'n alegro que el poble americà hagi fet història. Només els primers ho fan, les primeres vegades.
Ara que ja tenim la primera pàgina escrita, a veure com s'escriu la resta del llibre Obama.
Figues d'un altre paner...

V. Sancho dijo...

Crec que tot el cercle mediàtic al voltant d'Obama ha sabut jugar molt bé les seves cartes, apostant per un factor que podria ser determinant en la seva elecció. Però algú em podria dir alguna de les mesures que durà a terme aquest home? Perquè a Europa només sabem que és (mig) negre i que està en contra de Bush. Que no és poc, evidentment, però realment és suficient?

Consti que sóc pro-Obama. Però també era pro-ZP, i ens ha sortit malament.

Esperem que sigui diferent. Realment, jo ho desitjo així. Perquè ara que s'ha encarregat de tornar a col·locar a Estats Units com únic pol de poder, ja toca que, a més, tingui una mica de sentit comú.